MUSTAFAKEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ KALİTE POLİTİKASI
«TEMEL DEĞERLERİMİZDEN VE TIBBİ ETİK KURALLARDAN ÖDÜN VERMEDEN BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİ TAKİP EDEREK, HASTA VE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ODAKLI, SÜREKLİ GELİŞEN BİR SAĞLIK HİZMETİ SUNMAKTIR
Mustafakemalpaşa Devlet Hastanesi 2015 yılında taşındığı yeni binası ile hem Verimlilik Yerinde Değerlendirme hem de SKS Değerlendirmelerinden aldığı yüksek puanlarla sağlık hizmeti standartlarını karşılamada ve hasta –çalışan memnuniyet oranları ile ilerleyişini sürdürmektedir.
Mustafakemalpaşa Devlet Hastanesinde; hasta güvenliği, etkin ve kaliteli hasta bakımı ve tedavisi önceliğiyle Bursa ilimizde etkin ve etkili hizmet veren kamu hastanelerinden birisidir.
Bu anlamda;
Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların ve çalışanlarının beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.
Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.
Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için iş birliği içinde olunan firmalarla iyi ilişkiler kurulur ve performansları sürekli ölçülerek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Mustafakemalpaşa Devlet Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır. Hastanemiz, yapılan denetim sonrası kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir
Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:
- Maliyet ve zamandan tasarruf
- Hasta ve çalışan odaklı hizmet sunumu
- Daha az hasta şikayetleri
- Kaynakların optimum kullanımı
- Sağlıklı bilgi akışı
- Yönetim kolaylığı
- Kaliteli hasta bakımı sağlamak
- Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
- Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
Kalite Yönetim Prensipleri
· Hasta Odaklılık Kuruluşlar mevcut ve gelecekteki Hasta ihtiyaçlarını anlamalı, Hasta şartlarına uymalı,hasta profili beklentilerini de aşmak için çabalamalıdır.
· Liderlik Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.
· Kişilerin Katılımı Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.
· Proses Yaklaşımı Uygun kaynaklar ve faaliyetler bir proses olarak yönetilirse istenilen sonuçlara daha etkin olarak ulaşılabilir.
· Yönetimde Sistem Yaklaşımı Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.
· Sürekli İyileştirme Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.
· Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.
· Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.
ÖZETLE :
- Üst düzeyde sağlık hizmeti sunmak için teknolojik yenilikleri, bilimsel ve yönetsel gelişmeleri sürekli takip etmek
- Uluslararası kalite standartları doğrultusunda tedavinin her aşamasında etik değerlerden vazgeçmemek
- Hasta memnuniyeti ve hasta güvenliği uygulamalarını benimseyerek sağlık hizmetleri sunumunda mükemmel olmak
- Hastalarımıza tedavileri boyunca ilgili, sevecen, şefkatli davranmak ve kaliteli sağlık hizmetini ekonomik koşullarda sunmak
- Hastalarımızın ve yakınlarının beklentilerini en iyi şekilde karşılamak ve süreçlerden kaynaklanan hataları minimize ederek hizmet sunumu için sürekli gelişmek
- Çalışanlarımızın maddi ve manevi haklarını gözetmek, kişisel ve mesleki gelişimlerini eğitimlerle desteklemek
- Çalışanlarımıza güvenilir bir çalışma ortamı sağlamak
- Çağdaş ve teknolojik sağlık hizmetlerini kaynakları etkin ve verimli kullanarak, doğaya dost ve çevreci bir anlayış içerisinde sunmak
- “İlkemiz HASTA VE ÇALIŞANLARIN Sağlığı ve memnuniyetidir..”